kiagranquist

Alla inlägg under februari 2016

Av kia granquist - 10 februari 2016 11:34

Har ständigt ont i huvudet pga sömnbrist m.m och denna dag vaknade jag som vanligt med huvudvärk och även mensvärk, jag har endometrios så jag kan få fruktansvärda smärtor vid mens men efter graviditeten som läker bort endometrios lite så har jag knappt känt någon smärta fram tills nu.
Huvudvärken blev bara kraftigare och kraftigare samtidigt som jag fick jätte ont i magen och på det då ta hand om 2 jätte skrikiga barn, jag trodde inte jag skulle överleva.
Tillslut fick jag iallafall ester att somna och Alfred fick sitta brevid mig på toa golvet när jag låg där och trodde jag skulle spy av smärta.

Av kia granquist - 9 februari 2016 14:59

Idag var vi med alfred till sjukhuset för att ta reda på om han har något fel på hjärtat då vi tidigare hade upptäckt något avvikande på ekg.
Det var skönt att få komma dit och få svar men jag hade en stor klump i magen när man inte visste vad dom kunde hitta.
Dom började med ett ekg och sedan fortsatte dom med ett ultraljud av hjärtat och det dom hittade var ett fullt friskt barn hjärta, så skönt det känns!!
Nästa undersökning blir den 22/2 ultraljud av hjärnan.

Av kia granquist - 9 februari 2016 07:01

Allt hade börja fungera riktigt bra innan all sjukdom, tony och Ester började sova själv i vårat sovrum och jag och Alfred låg i tvillingarnas rum och det fungerade riktigt bra, Ester började sova bra och Tony hade jätte lätt att Söva om henne i vagnen och jag hade ju bara 1 unge, vilken skillnad. Även han började sova lite bättre.
Men.. sen blev vi sjuka, först i magsjuka och nu o förkylning och allt har ju raserats, Ester som hade slutat äta på natten vill helst inte släppa taget om bröstet och är jätte svår att lägga ifrån sig och Alfred vaknar minst i gång i timmen..suck..
Idag ska vi även med Alfred till sjukhuset och kolla hjärtat ???

Av kia granquist - 7 februari 2016 08:12

Benjamins kalas blev jätte lyckat, han hade väldigt roligt med alla hans kompisar.
Det var lite rörigt innan bara med 2 griniga bäbisar och en väldigt otålig och förväntansfull 4 åring med en mamma som försökte städa och trösta twinsen och ständigt säga till 4 åringen kalaset börjar inte riktigt än men snart, " men mamma jag vill att dom kommer nu nu nu NU!!!!!!!" Och en mamma som ständigt skällde på pappan, fast pappan bara försökte städa och göra allt det mamma sa åt han.. men i slutändan blev allt så bra så det var värt all stress.

På kvällen satt vi och myste fram för tv när benjamin plötsligt säger " -mamma, Pink är rosa, yellow är gul, blue är blå"
Snart är han bättre än mig på Engelska :)

Natten var hemsk, twinsen har vaknat 1 gång i timme och vaknade upp jätte förkylda, så nu är vi sjuk med förkylning istället :(

Av kia granquist - 6 februari 2016 07:03

Vi blev ju sjuk nästan hela familjen, jag och Tony ganska lindrigt, och Benjamin klarade sig helt, han som inte kunde låta bli tvillingarna, han låg och gosade med dom efter dom spytt och lekte med dom och även hade deras nappar i munnen, han blev inte sjuk, han måste ju som tur är vara immun mot magsjuka.
Nu är vi sen några dagar tillbaka frisk från magsjukan, dock lite förkylda.
Benjamin som har varit hemma hela veckan med sin sjuka familj har ju haft så lång tråkigt stackare eftersom han har ju varit lika pigg som vanligt, han fyllde ju även 4 år i onsdags, blev ju inte så mycket firande då men idag ska han få ha kalas för sina kompisar :)

Av kia granquist - 1 februari 2016 06:56

Alfred kom på första plats när han kräktes över hela mig vid 18 tiden igår, sedan fortsatte han kräkas från och till hela natten, Ester kom på andra plats då hon insjuknade vid 23.00 och kräktes flera gånger under natten.
Spännande att se vem som tar tredje platsen....vi sitter bara och väntar på det nu...

Presentation


Livet med ofrivillig barnlöshet,ivf,missfall och lyckan att få bli mamma och nu min tvillinggraviditet

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt


Ovido - Quiz & Flashcards