kiagranquist

Alla inlägg den 18 januari 2016

Av kia granquist - 18 januari 2016 08:55

Kl 9 i söndags skulle vi befinna oss på akuten, Alfred skulle vara fastande , min mamma fick ta Ester och Bimbim för Tony var ju fortvarande borta.
Väl där blev det en jävla väntan igen, vi fick ett rum men det är ju svårt att lägga ifrån mig han eftersom sängarna är ju så smala och han är ju så rörlig så den mesta tiden fick jag ha han i min famn, hade med några leksaker men det tröttnade han på snabbt och hungrig blev han och iriterad på mig för att jag inte gav han bröstet eftersom han ej fick äta något, vid 11 tiden kom en läkare in och tittade och sa att hade vi tur så kanske det gick att tömma den utan att Söva han eftersom det blev ju lite struligt sist med hjärtljud och så, vi skulle flyttas till IVA där ingreppet skulle ske men det dröjde 2 timmar till innan vi blev flyttade..suck. trött hungrig både jag och Alfred, väntan var riktigt plågsam.
Väl på IVA fick jag sätta mig i en säng med Alfred i knä, han fick ekg och puls mätare och det var massor av folk runt sängen, han fick nå smärtstillande sprutat upp i näsan och sen började dom, det var fruktansvärt, Alfred skrek så mycket att han var alldeles knallröd, men dom försäkrade mig om att han mest bara tyckte det var obehagligt. I mina ögon så bara sprutade det blod, fast jag vet ju att det var koksaltlösning som dom sprutade i såret som var lite blodfärgat som skvätte runt men u mina ögon så var det ju en massaker, fruktansvärt var det men över på ett par minuter och han blev lugn och glad nästan direkt och vi fick åka hem innan 1 timme.

Av kia granquist - 18 januari 2016 07:04

Tony åkte ju som planerat iväg på skoter resa och jag skulle bli hemma med barnen, det gick väl bra ibörjan, svärmor hjälpte mig med Bimbim till dagis och hämtat honom där för att ha han några timmar, nätterna är hemska, Ester speciell håller mig vaken, hon verkar väldigt besvärad och har ont i magen eller nått och sen väcker ju bimbim oss vid 5..suck..
I lördags upptäckte jag även att knölen har kommit tillbaka på Alfred, vi åkte till akuten han och jag, mormor fick ta Ester och Bimbim.
Vi kom till akuten vid 16 och det blev en lång väntan, 17 fick vi ett rum och vid 20.30 tiden bestämdes att vi kunde åka hem och återkomma dagen efter för en inläggning och opration av bölder.
Väl hemma hade mormor fått både bimbim och ester att sova och det var frid och fröjd så min mamma åkte hem och Alfred somnade men då vaknade ester och höll mig vaken till kl 01 för att sedan väcka både mig och Alfred minst 1 gång i timmen fram till 5 då bimbim väckte oss alla.
Jag orkar snart ingen mer, jag är så trött

Presentation


Livet med ofrivillig barnlöshet,ivf,missfall och lyckan att få bli mamma och nu min tvillinggraviditet

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt


Ovido - Quiz & Flashcards