kiagranquist

Alla inlägg den 21 februari 2015

Av kia granquist - 21 februari 2015 19:24

Min livmodertapp har ju försvunnit och öppnat sig utan att jag känt något alls, i torsdags på ultraljudet visade det sig att det har blivit sämre, handlar bara om några mm men det kan betyda mycket, men läget har ju varit stabilt utan sammandragningar tills igår, jag började känna typ mensvärk i ryggen och magen på eftermiddagen, inte så farligt men jag har ju inte känt det tidigare så man blir ju orolig, sen fick jag även 2 sammandragningar som kändes, gjorde väl inte direkt ont men det kändes mer än att magen bara blev hård. Jag kunde dock somna och sov som vanligt.
Mensvärk fortsatte även idag så då gjorde läkaren ett ultraljud igen och det har inte blivit värre än i torsdags än iallafall . Men oron har blivit värre. Eftersom jag tidigare har öppnat mig utan att känt något hur snabbt kan det gå nu när jag faktiskt har börja känna något.

Av kia granquist - 21 februari 2015 11:37

Idag har jag legat här i 3 veckor, det känns som tiden går jätte långsamt fast ändå inte, 3 veckor har gått iallafall .
99 dagar kvar till beräknad födelse, det är långt bort, men för varje dag dom stannar i magen förbättras chanserna för dem.
16 dagar till v 28+0 som är en stort delmål, för det första så efter v 28 så räddas dom flesta barn och får ett friskt liv, och sen får jag ju flytta till sundsvallssjukhus, närmare familj och vänner, hoppas bäbisarna stannar tills dess iallafall.

Presentation


Livet med ofrivillig barnlöshet,ivf,missfall och lyckan att få bli mamma och nu min tvillinggraviditet

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt


Ovido - Quiz & Flashcards