kiagranquist

Alla inlägg den 9 februari 2015

Av kia granquist - 9 februari 2015 19:42

Har idag legat och väntat på att få åka iväg på ultraljudet, vill ju veta hur det ser ut, om det blivit värre eller bättre, men det blev inget ultraljud idag, dom hade väl så mycket just idag. Imorgon nån gång under dagen blir det.
Läkaren var in och pratade med mig idag och sa att jag tidigaste får åka hem om 4 veckor, då sundsvall kan ta hand om barnen om dom födds men bara om dom ser ut att må bra och är så stora dom ska vara den veckan, är dom inte det så blir jag kvar ytligare några veckor. Det känns ju jätte skönt att vara på bästa stället för barnen om något skulle hända men jag har inte smått panik över att behöva spendera över 4 veckor till i sjukhus säng så långt borta från familj och vänner, vill bara gå i ide och vakna om 4 veckor :(

Kuratorn kom även och pratade med mig idag, det var jätte skönt men tårarna rann hela tiden så samtidigt var det jätte jobbigt, hon ska fortsätta komma nån till några gånger i veckan, ska även få prata med en kurator ifrån barn 4 ( prematurbarns avd) men jag ville avvakta lite med det, det blir så verkligt om man pratar om det, jag hoppas ju fortvarande att helt plötsligt ska allt bli bra igen och jag får åka hem till mina nära & kära och bäbisarna ska stanna hela tiden ut.

Av kia granquist - 9 februari 2015 09:19

Inatt drömde jag för första gången om barnen i magen, jag drömde att dom föddes och allt blev bara så fel, jag vaknade efter att ha varit nedsövd och märkte att barnen var borta ifrån magen, sen fick jag sitta och vänta i en sliten koridor med massa folk, påminde om en väldigt sliten gymnasie skola eller liknande, plötsligt kom dom med barnen och hastigt la dom i min famn och gick, dom vara jätte små, och inlindade i blöda filtar och det fanns ingen där som kunde hjälpa mig, allt var så hemskt.
Som tur var vaknade jag och hade bäbisarna kvar i magen :)
Idag blir det ultraljud igen, håll tummarna att allt har blivit mycket bättre

Presentation


Livet med ofrivillig barnlöshet,ivf,missfall och lyckan att få bli mamma och nu min tvillinggraviditet

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt


Ovido - Quiz & Flashcards