kiagranquist

Alla inlägg under september 2014

Av kia granquist - 12 september 2014 13:20

Idag har jag bara legat hemma och myst under ett täcke i soffan i lugn och ro, går med ett leende på läpparna och leker med tanken att jag kanske faktiskt snart är gravid :)
Dagarna fram till testdagen kommer ju gå jätte långsamt.
Vi har fått testdag den 26 sep, men jag har alla andra gånger jag varit gravid fått ett plus långt innan testdag så jag kommer att tjuvtesta innan :)
Medicinerna jag äter nu är
*predosolon 15mg
*lutinus 3×100
*fragmin 1 spruta om dagen

Av kia granquist - 11 september 2014 16:44

Nu är vi på väg hem igen men nu har vi med oss 2 st 12 celligt toppen ägg,

Vi är så otroligt lyckliga nu är det bara hoppas den lyckan varar .


Läkaren ville först bara sätta tillbaka 1 eftersom båda var av så bra kvalité,  men vi övertalade han att få båda tillbaka.


Läkaren tyckte även att jag skulle sjukskriva mig själv 1 vecka och sen vid eventuell positivt test skulle jag bli sjukskriven längre.





Av kia granquist - 11 september 2014 10:51

Nu sitter vi i bilen på väg till falun igen, fortvarande jätte oroliga att dom ska ringa och säga att dom slutade dela sig.

Uppdaterar senare då jag förhoppningsvis är ruvare

Av kia granquist - 9 september 2014 10:15

Vi har varit så lyckliga över de 10 äggen dom plockade igår, det här verkade ju vara ett av det bästa försöken vi gjort, det var planerat långtidsodling med stora chanser att till och med få till frysen.

Idag ringde dom, endast 2 st blev befruktade, sitter och är helt förstörd just nu, insättning blir istället på torsdag, om nu någon av de 2 överlever tills på torsdag.

Varför ska allt vara så jävla jobbigt hela tiden, har vi inte gått igenom tillräcklig.
Just nu ser jag inget hopp någonstans.

Av kia granquist - 8 september 2014 16:40

Kommer hem och hittar detta på bron

Tack lise ( EVL), du är en helt underbar vän, jag är så himla glad att ha dig i mitt liv!!

Av kia granquist - 8 september 2014 13:27

08.00 hade vi tid imorrse, jag har sovit super dåligt inatt, bara legat och vridit och vänt mig. Har varit så orolig för att det inte skulle finnas några ägg.
Äggplocket gick ganska bra, visst gjorde det lite ont men jag var ju ganska yr i huvudet av medicinen. Strax innan vi var klar hörde jag det ropades innanför labbet att första ägget hittats,
oron släppte lite, nu visst jag ju att det fanns ett ägg iallafall men vi ville ju ha fler.

Vinglig på bena fick jag gå och lägga mig på rummet och nästan direkt började jag få jätte ont och blev jätte illa mående.
jag är ju lite av veteran när det gäller äggplock då detta var våran 7:de och jag har aldrig blivit så här dålig efteråt.
låg och kämpade med värk och illamående ett tag, sen fick jag ett dropp för illamåendet och ett stol piller för värken.

1 timme senare börjar jag bli bättre och sköterskan berättar att dom har hittat totalt 10 ägg, känns jätte skönt, 10 ägg är jätte bra resultat för oss.
Men då kommer dom på att troligtvis blir insättningen på lördag och då kan jag ju inte få dropp som planerat så jag fick intralipid droppet idag istället, blev många timmar på kliniken men nu är vi äntligen på väg hem.

imorgon får vi reda på hur många som blivit befruktade, så nu är det bara att hålla tummarna.

Av kia granquist - 6 september 2014 20:11

Nu är sista hormon sprutan tagen

Nu är det bara att vänta tills måndag, roligt, spännande,nervöst och skrämmande, nu kan jag inte påverka något mera, få se nu hur många ägg det blir och hur många som blir befruktade.
Vid förra färska försöket så plockade dom 9 ägg men bara 4 blev befruktade, 2 till mig och 1 gick att frysa, resultatet av det är ju min underbara son så jag vet att det räcker med ett guld ägg. Men jag vill ju gärna att många ska bli befruktade så att vi har fler chanser ifall detta inte går.
På måndag fyller min älskade man 35 år och förhoppningsvis så kommer vi komma ihåg den dagen som dagen då Bim bim syskon blev till.

Av kia granquist - 4 september 2014 20:10

Nu har vi fått tid för äggplock, idag på vul fanns 8 st lagom mogna ägg så på måndag morgon ska dom plockas
Falun kl 08.00 måndag morgon.
Vi åker ner söndag och bor på hotell en natt

Presentation


Livet med ofrivillig barnlöshet,ivf,missfall och lyckan att få bli mamma och nu min tvillinggraviditet

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt


Skapa flashcards